2008年8月31日星期日

Joint Implementation

来源:wikipedia

Joint Implementation

Joint implementation (JI) is one of three flexibility mechanisms set forth in the Kyoto Protocol to help countries with binding greenhouse gas emissions targets (so-called Annex I countries) meet their obligations. JI is set forth in Article 6 of the Kyoto Protocol. Under Article 6, any Annex I country can invest in emission reduction projects (referred to as "Joint Implementation Projects") in any other Annex I country as an alternative to reducing emissions domestically. In this way countries can lower the costs of complying with their Kyoto targets by investing in greenhouse gas reductions in an Annex I country where reductions are cheaper, and then applying the credit for those reductions towards their commitment goal.

A JI project might involve, for example, replacing a coal-fired power plant with a more efficient combined heat and power plant. Most JI projects are expected to take place in so-called "economies in transition," noted in Annex B of the Kyoto Protocol. Currently Russia and Ukraine are slated to host the greatest number of JI projects.

Unlike the case of the Clean Development Mechanism, the JI has caused less concern of spurious emission reductions, as the JI, unlike the CDM, takes place in countries which have an emission reduction requirement.

The process of receiving credit for JI projects is somewhat complex. Emission reductions are awarded credits called Emission Reduction Units (ERUs), where one ERU represents an emission reduction equaling one tonne of CO2 equivalent. The ERUs come from the host country's pool of assigned emissions credits, known as AAUs. Each Annex I party has a predetermined amount of AAUs, calculated on the basis of its 1990 greenhouse gas emission levels. By requiring JI credits to come from a host country's pool of AAUs, the Kyoto Protocol ensures that the total amount of emissions credits among Annex I parties does not change for the duration of the Kyoto Protocol's first commitment period.

Application conjointe

L’application conjointe est un programme du Protocole de Kyoto qui permet aux pays développés d’atteindre une partie des réductions de gaz à effet de serre qui leur sont requises en finançant des projets qui réduisent les émissions dans d’autres pays industrialisés. Dans la pratique, cela va probablement consister en la construction d’installations dans les pays d’Europe de l’Est et de l’ex-Union soviétique -- les "économies en transition " -- financées par les pays d’Europe occidentale et d’Amérique du Nord.

Les gouvernements offrant leurs appuis recevront des crédits qui pourraient être utilisés pour leurs objectifs d’émissions, les pays récipiendaires gagneront en investissement étranger et en technologie avancée. Le système a des avantages de flexibilité et d’efficience. Il est souvent plus moins coûteux d’entreprendre un travail d’efficacité énergétique dans les pays en transition et de réaliser de plus grosses réductions d’émissions. L’atmosphère en bénéficie quel que soit l’endroit où ces réductions sont réalisées.

L’opération du mécanisme d’application conjointe est similaire à celle du MDP. Pour obtenir le feu vert pour des projets d’application conjointe, les pays industrialisés doivent satisfaire aux conditions du Protocole de Kyoto d’inventaires exacts de gaz à effet de serre et de registres détaillés des unités de crédits-carbone. Si ces conditions sont réunies, les pays pourraient entreprendre des projets et recevoir des crédits commençant en 2008.

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